| 
			
			   Гость 
			
			
			 
			
	 | 
	
	
	
		
			 
		
		
			
			Первые упоминания  о Куликовской битве в летописях ничем особым не выделялись . Переписчик Рогожского летописца вообще  допустил ошибку при переписи рассказа о Куликовской битве.  Ошибка была допущена в заголовке. 
Но прошло время после  княжения Дмитрия Ивановича, и оценка  событий стала меняться.  Тогда возникла  «Задонщина», «Повесть о Куликовской битве». появились мифы. 
Причина, на мой взгляд в том, что Московские князья  обретали все больший политический вес и им нужнен был великий предок бившийся с татарами, и побеждавший их. Особенно он нужен был  первому царю Всея Руси  Ивану III перед стоянием на Угре.   
Самыми первыми источниками  о К.б. считаются первая Новгородская летопись и Рогожская (Тверская).  
 
Никоновская, Софийская, 4-я Новгородская и др. появились  позднее. Причем в поздних летописях  количество человек, участвующих в битве о-очень сильно отличается и далеко от реального, уже признанного большинством историков. 
 
Чтобы не быть голословной, привожу  содержание первой Новгородской летописи. Рогожская  примерно аналогична. 
 
В лѣто 6888 [1380]. Биша чоломъ всь  Новъградъ  господину своему владыцѣ  Алексѣю, чтобы еси, господине, ялъся  ѣхати [ко]  князю  великому  [Дмитрею Ивановичю]. И владыка прия челобитье  своих дѣтеи, всего Новагорода, поиха  на Низъ, за недѣлю до цвѣтнои недѣлѣ  а с нимъ поиха  Юрьи  Иванович, Михаило Данилович, Юрьи Онцифорович, Иевъ  Обакунович , Иванъ Федорович и иных бояръ много и житьих мужь. Князь же прия [их]  в любовь, а к Новугороду крестъ цѣловалъ на всеи Вперёдѣ новгородчкои  и на старых грамотах. В то же лѣто, мѣсяца августа, приидоша вѣсти от  Орды к великому князю Дмитрию  и брату его князю Володимеру , якоже въздвизается на крестияны  измаилетескыи  род поганыи. Нѣкоему убо у них худу / цесарюющу , а все  дѣющю  у них князю Мамаю, и лютѣ гнѣвающюся  ему на великого князя и на всю Рускую землю. Се  же слышавъ князь великыи  Дмитрии  Иванович, яко грядеть  на нь сила велика татарьская , и собравъ  многы  вои, и поиде противу безбожных Татаръ, а уповая  на милосердие божие и на пречистую его матерь божию богородицю , на приснодѣвицю  Марью , призывая  на помощь честныи крестъ; и въниде  бо в землю их за Донъ, и бѣ ту поле чисто на усть рѣкы  Непрядвы, и ту исъполцишася - погании  Измаилятяне  противу крестиянъ . Москвици  же мнози небывалци, видѣвши  множество рати татарьскои , устрашишася и живота отцаявшеся , а инѣи  на бѣги  обратишася, не помянувше  реченаго  пророкомъ, како единъ пожнеть , а два двигнета тму, аще не богъ предасть  ихь. Князь  же великыи  Дмитрии , с братомъ своимъ с Володимеромъ, изрядивъ полкы противу поганых  Половець  и възрѣвъ на небо умилныма  очима, въздохнувъ  из глубины сердца, рекоста слово псаломъское :«братие, богъ намъ прибѣжище и сила». И абие съступишася  полкы обои; и бысть брань на долгъ  час зѣло, и устрашить  богъ невидѣмою  силою сыны Агаряны , и обратиша плещи на язвы , и погнани  быша от крестиянъ  и  ови же от оружиа  падоша, а инии в рѣцѣ  истопошася , бещисленое  их множество . А на съступи  убиенъ бысть тогда князь Федоръ  Бѣлозерьскыи  и сынъ его князь Иванъ; а иныи  князи и воеводы погнашяся по иноплеменницѣх; от страха божиа и от оружиа А кристияньскаго  падаху безбожнии Татарове  и възнесеть  богъ десницю  князя великаго  Дмитриа  Ивановича и брата его князя Володимера  Андрѣевича на побѣду иноплеменникъ. Се же бысть грѣх ради наших: въоружаются на них  иноплеменьници , да быхом ся отступилѣ  своих  неправдъ, от братоненавидѣниа  и от сребролюбиа  и в неправды судящих  и от насилья ; нь  милосердъ бо есть богъ  человѣколюбець , не до конца  прогнѣвается на ны,ни в вѣкы  враждуеть . Сиа  же  сдѣяся  побѣда князю великому мѣсяца септября въ , на Рожество святѣи богородици, в суботу. Князь же великыи  Дмитрии  съ братомъ своимъ съ княземъ Володимеромъ, ставъ на костех  татарьскых , н многыя  князи рускыя  и воеводы прехвалными  похвалами  прославиша пречистую матерь божию богородицю, крѣпько  брашася  съ иноплеменници  за  святыя  божиа церкви , за правовѣрную  вѣру, за всю Рускую землю; а самъ . приихалъ  богомь храним въ столныи  и великыи  град Москву, въ отчину свою, съ своимъ братомъ Володимеромъ. 
  
В лѣто 6889 [1381]. Заложиша церковь камену святыи Дмитрии  на Славковѣ улицѣ. Тои же осени стоялъ князь Литовьскыи  Скригаило.  
 
 
Все. Это вся Куливская битва  в летописи.  
 
О сожжении Москвы Тохтамышем. 
 
В лѣто 6890 А . Прииде цесарь татарьскыи  Тектомышь  в сили  велицѣ на землю Рускую, много попустоши земли Рускои: взя град Москву и пожьже , и Переяславль, Коломну, Серпоховъ, Дмитровъ , Володимирь , Юрьевъ . Князь же великыи , видя многое множество безбожных Татаръ, и не ста противу имъ,  и  поиха на Кострому и  съ княгинею и с дѣтмѣ , а князь Володимеръ на Волокъ, а мати его и княгинѣ  в Торжокъ, а митрополит во Тфѣрь , а владыка коломеньскыи  Герасимъ в Новъгород.  
 
Где здесь написано, что Дмитрий поехал войско собирать?  Всего  два лишних слова, и предстает  совершенно иной образ князя.   
 
Это я к тому, что очень легко исказить историческую картину. Одно-два лишних слова, вырванная фраза из контекста и получается то, что хочет автор.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Последний раз редактировалось Zozo; 05.07.2009 в 00:16.
					
					
				
			
		
		
	 |